Text Widget
Interactively incentivize team driven markets and accurate meta-services. Progressively engage cutting-edge catalysts for change after efficient potentialities. Professionally generate extensive process improvements for process-centric niche markets. Dramatically initiate end-to-end niches whereas integrated best practices. Professionally envisioneer ethical results rather than team building synergy.
Recent Works

Δίκαιη Ανάπτυξη

10 Δεκ 2017

Δίκαιη Ανάπτυξη.

 του Δημήτριου Α. Γεωργίου

τ. καθηγητού πανεπιστημίου

Ο όρος εισάγεται από την κυβέρνηση το 2016, δυο χρόνια σχεδόν μετά την πρώτη ανάληψη τη διακυβέρνησης της χώρας από τον συνασπισμό του Σύριζα και των Ανεξάρτητων Ελλήνων (ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ).  Από όσο δύναμαι να γνωρίζω, μέχρι τη στιγμή εκείνη ο όρος “Fair Development” ή κάτι ανάλογο δεν είχε χρησιμοποιηθεί σε άλλες χώρες, Πιθανολογείται ότι χρησιμοποιήθηκε από κάποια κουμουνιστικά καθεστώτα αλλά δεν βρέθηκαν σαφείς βιβλιογραφικές αναφορές. Κάποιες σύγχρονες αναφορές γίνονται από συλλόγους ή εταιρείες που ασχολούνται με οικοδομικές δραστηριότητες στις Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής και στην Μεγάλη Βρετανία. Η απουσία σχετικών αναφορών από σύγχρονους πολιτικούς σχηματισμούς, μου επιτρέπει να θεωρήσω ότι η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τον όρο.

Γιατί όμως ο όρος έχει μείνει στο περιθώριο; Για να ασχοληθούμε με την απάντηση του ερωτήματος αυτού θα πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι υπονοείται δια του όρου αυτού. Δίκαιη Ανάπτυξη σημαίνει ότι η οποιαδήποτε ανάπτυξη της οικονομίας θα πρέπει να γίνει υπό όρους αυστηρούς που αφορούν τον έλεγχο της κερδοφορίας του επενδυτή, της ικανοποίησης των απαιτήσεων των εργαζομένων στα χρηματοδοτούμενα έργα και την φορολογία των κερδών, έτσι ώστε μέρος των κερδών να χρησιμοποιούνται για κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης. Με τον νεολογισμό της Δίκαιης Ανάπτυξης υπονοείται ότι εξασφαλίζει όσα δεν εξασφαλίζει η σκέτη Ανάπτυξη. Διότι η τελευταία δεν ελέγχει τα κέρδη του επενδυτή, δεν φορολογεί όσο θα έπρεπε τα δηλούμενα κέρδη και δεν επιτρέπει στη κυβέρνηση να κάνει κοινωνική πολιτική με μέρος των κερδών των επενδυτών, που θα τολμήσουν να συμμετάσχουν στο εγχείρημα της Δίκαιης Ανάπτυξης.

Όλα αυτά εμφανίζονται μετά από δυο έτη υποχώρησης του δείκτη ανάπτυξης, νομοθετικής αύξησης των εργοδοτικών εισφορών και παράλληλης μείωσης των εσόδων των ταμείων, ανυπαρξίας σταθερού πλαισίου λειτουργίας των επιχειρήσεων, κεφαλαιακών ελέγχων, αδυναμίας των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν αναπτυξιακά έργα και απουσίας δημοσίων έργων. Η αναμενόμενη εξαγγελία της Δίκαιης Ανάπτυξης θα στηρίζεται σε όλες αυτές τις συνθήκες, που δημιούργησε η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και οι οποίες δεν επέτρεψαν ούτε καν τη δειλή εμφάνιση μιας ανάπτυξης χωρίς επιθετικούς προσδιορισμούς. Παρά τις κάποιες φιλότιμες προσπάθειες μελών της κυβέρνησης δεν φάνηκαν να πείθονται οι επενδυτές να επενδύσουν τα χρήματά τους. Οι συμφωνίες που τελικά υπογράφηκαν μετά από πολυετείς διαπραγματεύσεις, έφεραν πολύ κατώτερα των αρχικά συμφωνηθέντων οικονομικά αποτελέσματα.

Η χώρα χρειάζεται επειγόντως ανάπτυξη. Για να υπάρξει όμως κάτι τέτοιο πρέπει να εκλείψουν όλες οι αρνητικές συνθήκες που απωθούν και καθόλου δεν έλκουν το ενδιαφέρον των επενδυτών. Θα πρέπει δηλαδή, είτε η κυβέρνηση των ΣΥΡΥΖΑΝΕΛ να εφαρμόσει  την φιλελεύθερη πολιτική που εφαρμόζουν με επιτυχία η Κύπρος, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Ισπανία, ή εναλλακτικά να αφήσει τα φιλοευρωπαϊκά κόμματα της αντιπολίτευσης να ασκήσουν την φιλελεύθερη πολιτική τους, χωρίς να δυναμιτίζει το κλίμα, αναστατώνοντας τη χώρα.

share

admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *